Skip to main content

Atlantique | Dənizin dibindəkilərin hekayəsi - Video

 


Bu gün fərqli sosial mövzuları müxtəlif janrların miksində işləyən bir filmdən danışırıq - Mati Diopun Atlantique (Atlantics) filmi

Mati Diop kimdir?

Əvvəlcə aktrisa-rejissor Mati Diop haqqında. O, 1982-ci ildə Fransada, Seneqal əsilli ailədə dünyaya gəlib. 2019-cu ildə Diop Cannes festivalının əsas mükafatı üçün yarışan ilk qaradərili qadın rejissor oldu. Bu, heç də xoş bir qeyd olmasa da, festivallardakı gender və irqi bərabərsizliyi göstərmək üçün yaxşı örnək sayıla bilər. Rejissor özü də bu formada - qaradərili kimi etiketlənməni doğru saymır. “Fransada belə bir şey yoxdu. Biz sadəcə fransız qadın adlanırıq. Amma Amerikada mən öyrəndim ki, belə adlandırmalar var. Qaradərili olmaq mənim hər səhər oyananda düşündüyüm bir şey deyil. Mən özümü qara və ya ağ kimi görmürəm”.

72-ci Cannes film festivalında Atlantique rejissoruna Grand Prix mükafatını qazandırdı.

Mati Diop rejissor debütünü 2004-cü ildə Las Nayt filmi ilə edib. Aktrisa kimi də müxtəlif filmlərdə rollar alıb. Çəkiliş prosesi yenicə bitən Claire Denisin Fire filmində də Mati Diop rol alıb.

Mati Diop 2008-də, Seneqaldan köçün artdığı vaxtlarda Dakara səfər edir. Massmedianın miqrasiya mövzusuna iyrənc yanaşması, insan həyatlarını rəqəm və statistikalara çevirməsi Diopu qıcıqlandırır və onu hekayələrin individual tərəflərinə baxmağa vadar edir. Miqrasiya artistik cəhətdən də Diop ailəsinə yad mövzu deyil. Onun rejissor əmisi Djibril Diop Mambéty ötən əsrin 70-ci illərində Fransaya köç edən adamların hekayəsini filmə çevirib. Yəni, Atlantics hər mənada Diopa doğma mövzu və yaxşı tanış olan hekayədi.

Filmin təhlili, film haqqında məlumat

Filmin mərkəzində Ada adlı qız var. O, bir neçə gün sonra Omarla evlənməlidi. Amma Ada Süleymanı sevir. Süleyman Dakardakı bir göydələndə çalışır və uzun müddətdir ki, maaş ala bilmir. Bundan bezən işçilər - Süleyman və dostları İspaniyaya miqrasiya etməyə qərar verirlər. Okeanı keçmək isə o qədər də asan deyil. Adanın toy günü gəlir və həmin gecə qəfil yanğın hadisəsi baş verir, toy təxirə salınır. Bundan sonra xəbər yayılır ki, yanğından əvvəl Süleyman şəhərdə görünüb. İşi aparan müstəntiqin Adanı bununla bağlı dindirməsi ilə Omarın ailəsi qızdan şübhələnir və onun bakirəlik testindən keçməsini tələb edir. Ardınca Ada Süleymandan görüşmək üçün mesaj alır. Bundan sonra film mistik mərhələyə keçid edir. Aydın olur ki, səfər zamanı qəza baş verib və… Qadın cildində geri dönən ruhlar maaşlarını verməyən müdirlərinin yaxasından əl çəkmir.

Filmdən dialoq:
- Pulunuzu verdim, artıq məndən əl çəkin.
- Xeyr, bizə bir məzar borclusan. Sənə görə dənizin dibində qalmışıq…

Wolof dilində olan Atlantique filmində bir-biri ilə əlaqəli müxtəlif mövzular kompleks şəkildə işlənir: işçi haqları, miqrant böhranı, Afrikada icma streotipləri, qadınların rastlaşdığı müxtəlif əngəllər və s. Amma onu daha korrekt ifadə ilə dənizin dibindəkilərin həyatı adlandırmaq olar. Və bu bol mövzular bir azyaşlı qadının nəzər nöqtəsindən təqdim olunur. Rejissor bunun səbəbini öz hissləri və həssaslığını göstərmək istəməsi ilə əlaqələndirir. O, deyir ki, Seneqal gəncliyindən sadəcə ölkəni tərk etmək istəyənlər kimi danışmağa haqqı yoxdu, çünki ölkədə qalanlar var, onların haqqında Afrikanın daşıdığı çoxlu streotip və klişeləri qıraraq danışmaq lazımdı.

Filmin baş qəhrəmanı Ada da film boyu sanki böyüyür, öz ailəsinin, sosial normaların, ənənələrin, onun üçün seçilmiş ərin əsiri olmamaq üçün mübarizə aparır. Rejissor belə bir aktrisa üçün qeyri-ənənəvi kastinq metodu seçib və Mame Bineta Sane-nin performansı onun bu metodunun nə qədər uğurlu olduğunu ortaya qoyur.

Atlantique miqrant böhranı ilə bağlı ənənəvi filmlərdən fərqlənir. O, dəniz səfərləri zamanı ölən insanların ölüm səbəblərinə fokuslanır, onlar üçün ədalət axtarışına çıxır, ölüləri statistika kimi qalmaqdan xilas edir. Ölümün arxasındakı sosial ədalətsizliklər, kapitalist sistem filmin hədəfindədi. Üstəlik, bu filmdə əsas element - qisasdı. Minlərlə insanın ölümünə sadəcə faciə demək və səbəbkarları cəzasız qoymaq olmaz.

Filmin sehrini formalaşdıran əsas detallardan biri olan musiqisini küveytli bəstəkar Fatima al Qadiri bəstələyib.

Filmin bütün mövzuları bir-birinə və qəhrəmanların həyatına eyni dərəcədə təsir edir və onlar bir ana səbəbdən qaynaqlanır - sosial bərabərsizlik… İqtisadi reallığı özünə uyğun ənənələr, bu ənənələri özlərinə uyğun insanlar, bu insanlarısa özlərinə uyğun hekayələr müşayiət edir. Miqrant böhranını iqtisadi şərtlər xaricində dəyərləndirmək doğru deyil və Mati Diop kinosu məhz bundan qaçır. Onun filmində xeyirxah, xilaskar avropalı da yoxdu. Bu filmdə biz miqrant böhranının başlanğıc nöqtəsinə baxırıq. Hələlik!

Comments

Popular posts from this blog

Fallen Leaves (2023) - sevgi şəfalandırır - Film Analizi

  5-6 illik susqunluğunu Fallen Leaves ilə pozan və Cannes film festivalında Jury Prize qazanan Aki Kaurismäki kinosunu onun profili xaricində dəyərləndirmək olmaz. Kaurismäki hər şeydən əvvəl “ifrat-sentimental” (bu ifadəni sevmirəm, sanki insan başqa cür də ola bilər, olmalıdır və s.) bir insandı. Bunu bir cümlə ilə belə izah etmək olar: uşaqlığında asfaltda gördüyü kibritə görə özünü pis hiss edir və onu meşədə, gözəl bir yerdə “dəfn edir”. Akini sinik adlandıranlar da var, amma rejissor deyir ki, onun necə sentimental biri olduğunu itindən soruşmaq lazımdır. Belə birinin təxminən necə filmlər çəkdiyini, çəkə biləcəyini təsəvvür etmək çətin deyil. Minlərlə insanın əhəmiyyətsiz hesab etdiyi detallara obsessiya, sevginin ilahiləşdirilməsi, dərinliklərdə gizlənən, amma romantik gözlə asan seçilən ümid. Poeziya kifayət edir, Kaurismäki kinosunda istifadə edilən kino və bədii texnikalara nəzər salaq, onun kino dilini anlamağa çalışaq. Simmetriya və balans. Kaurismäki filmlərində kompoz

Xəyanət, Arthur Schopenhauer və sevginin metafizikası

Arthur Schopenhauer və anası arasındakı gərginlik 17 yaşında olarkən atasını itirdiyi vaxtdan orta yaş dönəmlərinə qədər davam edir. Ana Johanna Hanrietta "azad bir sevgi eşqinə" ərinin ölümündən sonra Weimara gedir. Bu qopma uzun illər çəkir. Filosofun həyatından yazan yazarlar məhz bu amili onun qarşı cinsə münasibətinə əsas təsir səbəbi sayırlar. Schopenhauer qadınlara qarşı qəddar rəftar edir, bu, danılmaz faktdı. Amma onun qəhrəman qadınları kimlərdi? Təbiətin birbaşa qanunları ilə yaşayan, instinktiv hərəkətlə rəftar edən dişilər. O, sosiallaşmış qadını (ümumiyyətlə insanı) analiz etmir, onun işi insanın təbiəti, onun instinktləri üzərində baş sındırmaqdı. Bu, mövzuya giriş üçün önəmli qeyddi. Xəyanət mövzusu az qala hər gün gündəmin mərkəz nöqtələrində özünə yer tapır. İstər sıravi - sadəcə instinktləri ilə yaşayan insanların mühitində olsun, istər həyat və təbiət barədə möhkəm fikirləri olan inkişaf etmiş şüurlu varlıqlar arasında, mövzu nəinki mahiyyətini, heç fo

Qəfil dayanma hissi - Hekayə

Kimdənsə nigaran deyildim. Amma ürəyim elə bərk döyünürdü ki, öz şüurum və hətta təhtəlşüurumdan belə şübhəyə düşmüşdüm. Əslində döyüntü səslərini məndən kilometrlərlə aralıdan gəlirmiş kimi eşidirdim: boğuq, manelərə toxunub sınan səslər... Qəlbdən aralı düşmək, yəqin, buna deyilir. Mənim misalımda, bu, heç də qəribə deyil. İllərdi o səsə qulaq asmamışdım. Deyəcəkləri vardısa belə, ona bu imkanı verməmişdim. Bəzən möhkəm sızıldayır: kəskin ritmləri deşəcək dərəcədə sərt vuruşlar edir bədənimə. Dözürəm. Ürəklə mənimki tutmur. Onsuz yaşaya bilməyi sevə-sevə qəbul edərdim. Mənimki beyindi: sadə riyazi məntiq. 2+2=4 bütün suallarımın cavabıdı. Hər yolda iki seçim olduğunu qəbul etmişəm: orta yol yoxdu. Belə yaşamaq daha asandı, deyirlər, amma mən təkcə çətin tərəflərini görmüşəm. Özünü dəmir yollardakı sürət qatarı kimi düşün. Seçimlər konkretdi, ayrı yolda getmək şansın yoxdu, hara nə vaxt çatacağın vaxt belə dəqiqəsinə qədər hesablanıb. Qəfil dayanmaq istəyirsən - bu, hər zaman lazım